Πρώτο θέμα μας

Πρώτο μας θέμα

Articles and opinions expressed may not necessarily belong to paneliakos.com

Η ιστοσελίδα μας, PANELIAKOS.COM

You can translate this blog in over 100 languages within a second! Go to the left up top where it says Translate. Happy navigating. See you again..

Εορτάζουμε και Tιμούμε

1821 - 2021

Κυριακή 6 Μαρτίου 2022

Ένας Ρώσος ολιγάρχης, ένας Αμερικανός παραγωγός, ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο Πάνος Καμμένος και ο… Κώστας Βαξεβάνης

  Κυριακή, 6 Μαρτίου, 2022

Ένας Ρώσος ολιγάρχης, ένας Αμερικανός παραγωγός, ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο Πάνος Καμμένος και ο… Κώστας Βαξεβάνης

Μια δίωξη στην Αμερική σε βάρος αμερικανού παραγωγού που συνεργαζόταν με ακροδεξιό εθνικιστή ρώσο ολιγάρχη αποδεικνύεται πώς έχει ελληνικό ενδιαφέρον

Η ανακοίνωση της δίωξης σε βάρος του αμερικανού παραγωγού Τζακ Χάνικ, πρώην στελέχους του τηλεοπτικού καναλιού Fox news, ουσιαστικά για παραβίαση των κυρώσεων που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ σε βάρος της Ρωσίας και συγκεκριμένων ολιγαρχών ήδη από το 2015 έφερε στο φως πλευρές της ρωσικής προσπάθειας απόκτησης επιρροής στην Ελλάδα που έχουν και ελληνικό ενδιαφέρον.

Ειδικότερα ανακοινώθηκε ότι ασκήθηκε ποινική δίωξη (indictment) από το γραφείο του Ομοσπονδιακού Εισαγγελέα στο Μανχάταν σε βάρος του Χάνικ, ο οποίος κατηγορείται ότι συνεργάστηκε με τον Κονσταντίν Μαλοφέγεφ για να φτιαχτούν στη Ρωσία, την Ελλάδα και τη Βουλγαρία τηλεοπτικά δίκτυα που προωθούσαν μια δεξιά και φιλορωσική οπτική.

Τζακ Χάνικ

Ο λόγος που ασκήθηκε δίωξη είναι ότι ο Μαλοφέγεφ που περιλαμβάνεται από το 2014 στις λίστες των προσώπων στα οποία είχαν επιβληθεί κυρώσεις  από τις ΗΠΑ, καθώς είχε κατηγορηθεί ότι είχε βοηθήσει τη χρηματοδότηση παραστρατιωτικών οργανώσεων στην ανατολική Ουκρανία.

Ο Μαλοφέγεφ είναι ένας ολιγάρχης που είναι πολύ γνωστός στη Ρωσία για τις ακροδεξιές και εθνικιστικές απόψεις του, που είναι κοντά σε αυτές του κατεξοχήν εκπροσώπου του ρωσικού εθνικισμού καθηγητή Αλεξάντερ Ντούγκιν, που είναι εκ των βασικών υποστηρικτών του «ευρασιανισμού» και ένας από τους αγαπημένους Ρώσους διανοητές της παγκόσμιας ακροδεξιάς.

Άλλωστε, ο Μαλοφέγεφ είναι και ο πρόεδρος ενός γνωστού think tank που προωθεί ευρασιανιστικές και εθνικιστικές ρωσικές απόψεις και στο οποίο αρθρογραφεί και ο Ντούγκιν, το katehon.com.

Ο Ντούγκιν και ο Μαλοφέγεφ δεν έχουν άμεση σχέση με τον Πούτιν, όμως το κλίμα του ρωσικού εθνικισμού που εκπροσωπούν είναι τμήμα της ευρύτερης ιδεολογίας και πολιτικής που εκπροσωπεί ο Πούτιν και εντάσσονται έτσι στην ευρύτερη άρθρωση της ρωσικής πολιτικής.

O Μαλοφέγεφ δημιούργησε το 2014 το τηλεοπτικό κανάλι Tsargrad (η λέξη είναι η παλαιοσλαβική λέξη για την Κωνσταντινούπολη, τη Βασιλεύουσα) με σκοπό να φτιάξει πάνω σε «Ορθόδοξες αρχές» κάτι ανάλογο με το Fox News στην Αμερική. Θυμίζουμε εδώ ότι η επιτυχία του Fox News ήταν ακριβώς ότι μπορούσε να λέει πιο ανοιχτά «σκληρές» δεξιές θέσεις που τα μεγάλα κανάλια απέφευγαν επιλέγοντας μια πιο «κεντρώα» φιλελεύθερη τοποθέτηση. Ο Μαλοφέγεφ ήθελε να κάνει το ίδιο, με την προσθήκη όμως των Ορθόδοξων χριστιανικών απόψεων.

Κονσταντίν Μαλοφέγεφ

Όπως τον περιέγραψε ένα άρθρο στο περιοδικό Slate το 2014, ο Μαλοφέγεφ θέλει να είναι ο «ολιγάρχης του Θεού», να φτιάξει ένα Ορθόδοξο Fox News και να επαναφέρει τη Ρωσία στο λαμπρό τσαρικό παρελθόν της.

Γι’ αυτόν τον λόγο και προσέλαβε τον Χάνικ που είχε ακριβώς προϋπηρεσία στο Fox News. Μάλιστα πέραν των δεξιών αντιλήψεων που ούτως ή άλλως είχε, ασπάστηκε και την Ορθοδοξία και βαφτίστηκε μαζί με το γιό του, με τον Μαλοφέγεφ να παρίσταται στη σχετική τελετή βάπτισης.

Ο Χάνικ, που συνελήφθη στο Λονδίνο στις 3 Φεβρουαρίου και έχει ζητηθεί η έκδοσή του στις ΗΠΑ και αντιμετωπίζει, εάν καταδικαστεί, έως και 25 χρόνια σε ομοσπονδιακή φυλακή, κατηγορείται ότι βοήθησε στη λειτουργία του ρωσικού καναλιού, αλλά και εργάστηκε για τον Μαλοφέγεφ στην προσπάθεια να συνεργαστεί με ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο. Παράλληλα, οι αμερικανικές αρχές τον κατηγορούν ότι κατά την πρώτη κατάθεσή του το 2021 δεν είπε την πλήρη αλήθεια.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο Μαλοφέγιεφ σύστησε στον Χάνικ τον Έλληνα επιχειρηματία με τον οποίο θα συνεργαζόταν σε μια κοινωνική εκδήλωση στη Μόσχα. Από τον Νοέμβριο του 2014 ο Χάνικ άρχισε να επισκέπτεται την Ελλάδα για να συναντηθεί με τον Έλληνα επιχειρηματία συνεργάτη του Μαλοφέγεφ με σκοπό να διερευνήσει την ιδέα να φτιάξει ένα ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο που θα συνεργαζόταν με το ρωσικό.

Σε ένα μήνυμα που έστειλε ο Χάνικ στον Μαλοφέγεφ και στον Έλληνα επιχειρηματία και στο οποίο περιέγραφε την επίσκεψη που είχε κάνει σε ένα τοπικό κανάλι και στο οποίο αναφερόταν «ο [ενν. τηλεοπτικός] σταθμός που θα μας ανήκει».

Τον Μάιο ο Χάνικ μετακόμισε από τη Μόσχα στην Ελλάδα για να ασχοληθεί κυρίως με το ελληνικό κανάλι και έμεινε στην Ελλάδα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016. Σε ένα μήνυμά του ο Χάνικ ανάφερε ότι το ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο ήταν «μια ευκαιρία να παρουσιαστεί η οπτική γωνία της Ρωσίας στην ελληνική τηλεόραση». Σε ένα μήνυμα που απαντούσε σε έναν αντιπρόσωπο του Μαλοφέγεφ ο Χάνικ έγραψε ότι «τα νέα για τη Ρωσία τα παρουσιάζει ένας Ρώσος ρεπόρτερ από τη ρωσική οπτική γωνία».

Το κατηγορητήριο υποστηρίζει ότι ο Μαλοφέγεφ ήθελε ο Έλληνας επιχειρηματίας να βοηθήσει ώστε να συγκαλυφθεί ο δικός του ρόλος στην αγορά και βουλγαρικού καναλιού, δηλαδή να φαίνεται ότι ο αγοραστής του βουλγαρικού καναλιού ήταν Έλληνας και όχι Ρώσος. Παρ’ όλα αυτά το σχέδιο αυτό δεν θα ευοδωθεί, σύμφωνα με το κατηγορητήριο και η βουλγαρική αστυνομία θα κάνει επιχείρηση για να κατάσχει τον εξοπλισμό του προς όφελος των πιστωτών.

Ποιος ήταν ο «Έλληνας συνεργάτης»;

Το αμερικανικό κατηγορητήριο δεν αναφέρει το όνομα του Έλληνα επιχειρηματία με τον οποίο συνεργάζονταν ο Μαλοφέγεφ και ο Χάνικ, ούτε το όνομα του ελληνικού τηλεοπτικού δικτύου.

Όμως την απάντηση την έδωσε το ίδιο το ελληνικό κανάλι, που είναι δίκτυο Hellas Net με δελτίο Τύπου που εξέδωσε:

«Η Ηellas Net συνεργάστηκε με τον John Hanick κατά την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της και συγκεκριμένα απο τις 2/2/2015 εως τις 29/2/2016.

Ο Hanick ήταν ενας απο τους πιο επιτυχημένους τηλεοπτικούς παραγωγούς στις ΗΠΑ και για 15 χρόνια κορυφαίο στέλεχος του FOX NEWS του πρώτου σε τηλεθέαση δικτύου στην αμερικανική αγορά. Η συνεργασία μας στηρίχθηκε στον υψηλό βαθμό επαγγελματικής εμπειρίας του συγκεκριμένου και την αναζήτηση εκ μερους μας μεταφοράς της εμπειρίας του στην οργάνωση και την ανάπτυξη του δικτύου της Ηellas Net. H συνεργασία διακόπηκε στις 29/2/2016 για λόγους αλλαγής των προτεραιοτήτων τόσο της εταιρείας μας όσο και του ιδίου.

Καμμία άλλη σχέση συνεργασία ή εμπλοκή της ΗELLAS NET με οποιονδήποτε άλλον αναφέρεται στα σχετικά δημοσιεύματα δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια»

Ο Γιάννης Καραγιώργης παρουσιάζει το μεγαλεπίβολο σχέδιό του για το Hellas Net

Ο εφοπλιστής Καραγιώργης και το Hellas Net

Το Hellas Net είναι δημιούργημα του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη. Ο Καραγιώργης είχε αποκτήσει τον έλεγχο περιφερειακών καναλιών αγοράζοντας χρέη τους με αντάλλαγμα το 51% των μετοχών, ή είχε νοικιάσει χρόνο σε αυτά. Σκοπός του πρότζεκτ ήταν να δικτυώνονται αυτά τα κανάλια και να παράγεται ενημερωτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα που να παίζεται σε όλα τα περιφερειακά κανάλια και ουσιαστικά να είναι εθνικό δίκτυο. Το κομμάτι της ενημέρωσης το είχε αναλάβει ο Κώστας Βαξεβάνης ενώ για το ψυχαγωγικό πρόγραμμα είχε προσεγγιστεί ο Πέτρος Κώστόπουλος.

Το Hellas Net το είχε παρουσιάσει ο ίδιος ο Καραγιώργης στο Μουσείο της Ακρόπολης στις 2 Δεκεμβρίου 2015. Τότε είχε ανακοινωθεί ότι το δίκτυο περιλαμβάνει  την κοινή μετάδοση ενός προγράμματος 5 ωρών σε 11 περιφερειακούς σταθμούς της χώρας, το Attica TV, τον Alfa, το TVM, το ΕΝΑ, το SITIA, το ΔΙΚΤΥΟ1, το ATLAS, το IRIDA, το Corfu, το TRT και το PLP.

«Πρόκειται για μία δημοσιογραφική πρόταση δοκιμασμένη και εξαιρετικά επιτυχημένη σε χώρες όπως η Γαλλία και οι ΗΠΑ, μέσα από την ανάδειξη ενός ειδησεογραφικού κράματος που ενώνει το κέντρο με την περιφέρεια, διατηρώντας αναλλοίωτα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε τόπου», είχε αναφέρει ο Καραγιώργης.

Τότε είχε παρουσιαστεί ως επικεφαλής του ενημερωτικού τομέα ο Κώστας Βαξεβάνης. 

Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν οι υπουργοί, Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς, Μιχάλης Σάλλας, διαφημιστές κ.ά.

Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είχαν υποστηρίξει ότι το κανάλι αυτό ήταν και μια προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να αποκτήσει ισχυρότερη παρουσία στα ΜΜΕ. Βέβαια, στη συνέχεια άνοιξε ο γύρος των τηλεοπτικών αδειών και το ίδιο το Hellas Net, που υπάρχει ακόμη, δεν είχε την πορεία που περίμεναν όσοι το σχεδίασαν.

Η φιλία Μαλοφέγεφ και Καραγιώργη

Ο Μαλοφέγεφ είναι φίλος του Καραγιώργη και ουσιαστικά ο κουμπάρος του. Μάλιστα, επειδή ο Μαλοφέγεφ δεν μπορούσε να ταξιδέψει το 2014 εξαιτίας των κυρώσεων σε βάρος του για την εμπλοκή του στα γεγονότα της ανατολικής Ουκρανίας, ο γάμος μεταφέρθηκε ουσιαστικά στη Μόσχα (τυπικά εκεί έγινε ο αρραβώνας και ο γάμος στην Αθήνα).

Έτσι ο Γιάννης Καραγιώργης και η Σοφία Σωτηράκου μαζί με τους 88 καλεσμένους τους πήγαν τον Οκτώβριο του 2014 στη Μόσχα με ιδιωτική πτήση και φιλοξενήθηκαν στο ξενοδοχείο του Μαλοφέγεφ Tsardgrad.

Ανάμεσα στους καλεσμένους και ο Πάνος Καμμένος. Μάλιστα το 2017 το «πόθεν έσχες» για το 2015 του τότε υπουργού Άμυνας της κυβέρνησης Τσίπρα αποκάλυψε ότι ο Καραγεώργος ήταν ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου που είχε ο Καμμένος και μάλιστα αντί του αντιτίμου των 100.000 ευρώ.

Το παράπονό του ότι δεν μπορούσε να είναι κουμπάρος στην Ελλάδα και αναγκάστηκε ο φίλος του να έρθει στη Μόσχα είχε αναφέρει ο Μαλοφέγεφ και σε συνέντευξή του στο Slate το 2014.

Ο Πάνος Καμμένος, ανάμεσα στους προσκεκλημένους στον γάμο του Μαλοφέγεφ

Ο Καραγιώργης είχε υποστηρίξει ότι η φιλία του με τον Μαλοφέγεφ δεν σήμαινε ότι συμμεριζόταν και τις απόψεις του, ενώ είχε υποστηρίξει ότι αυτό δεν είχε να κάνει με την μετέπειτα πορεία του Καμμένου.

Είχε δηλώσει χαρακτηριστικά το 2015 στη Μαρία Καρχιλάκη: «Σε ό,τι με αφορά, πέραν της βαθιάς φιλίας, εγώ δεν έχω καμία σχέση με τις πολιτικές πεποιθήσεις του Konstantin. Θέλω δε σε κάθε περίπτωση να τονίσω ότι δεν μας αφορούν οι πολιτικές εξελίξεις. Επρόκειτο για ένα αμιγώς κοινωνικό γεγονός και δεν γνωρίζαμε, δεν φανταζόμασταν αλλά και ουδείς στην Ελλάδα περίμενε ότι ο συγκεκριμένος καλεσμένος μας θα συνεργαζόταν τελικά με τη μελλοντική κυβέρνηση, γεγονός που αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμά του.»

Πέραν της φιλίας, όμως, φαίνεται ότι υπήρξε και επιχειρηματική συνεργασία στα ΜΜΕ, αν τουλάχιστον πιστέψουμε το αμερικανικό κατηγορητήριο.

Ως προς το ερώτημα της προσπάθειας απόκτησης του βουλγαρικού καναλιού, άρθρο του 2015 που γράφτηκε στο πλαίσιο του Internet Ownership Project, ένα ερευνητικό πρότζεκτ για τα ζητήματα ιδιοκτησίας του διαδικτύου ιδίως στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναφέρει ότι ο Καραγιώργης ήταν ο αγοραστής του βουλγαρικού τηλεοπτικού καναλιού TV7.

Αλεξάντερ Ντούγκιν

Τι γύρευε η ρωσική ακροδεξιά στην Ελλάδα;

Βεβαίως το ερώτημα παραμένει: για ποιον λόγο ένας εθνικιστής Ρώσος ολιγάρχης που οραματίζεται την ανασύσταση της Αυτοκρατορίας και υποστηρίζει ανάμεσα στα άλλα «την ποινικοποίηση της προπαγάνδας υπέρ της ομοφυλοφιλίας στη Ρωσία» επέλεξε, μέσω του επίσης δεξιού Αμερικανού Τζακ Χάνικ να προσεγγίσει και προσεταιριστεί ένα μηντιακό εγχείρημα που στην Ελλάδα θεωρήθηκε ότι θα ήταν πιο κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα το έκανε με ρητό σκοπό να παρουσιαστεί η «ρωσική οπτική γωνία»;

Η απάντηση ίσως να βρίσκεται σε πράγματα που είχε πει ο Αλεξάντερ Ντούγκιν το 2013:

«Στην Ελλάδα, συνεργάτες μας θα μπορούσαν τελικά να είναι οι αριστεροί του ΣΥΡΙΖΑ, που αρνείται τον ατλαντισμό, τον φιλελευθερισμό και την κυριαρχία των δυνάμεων του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος. Από όσο γνωρίζω, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντικαπιταλιστικός και ασκεί κριτική στην παγκόσμια ολιγαρχία που έχει θυματοποιήσει την Ελλάδα και την Κύπρο. Η περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ενδιαφέρουσα λόγω της ακροαριστερής στάσης του απέναντι στο φιλελεύθερο παγκόσμιο σύστημα. Είναι καλό σημάδι ότι τέτοιες αντικομφορμιστικές δυνάμεις έχουν εμφανιστεί στη σκηνή.»

ingr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου